Sunday, August 14, 2011

Masih Berharap Harga Emas AkanTurun Lepas Nie?

14 Ogos 2011

Selamat Berpuasa....

Mungkin ramai yang masih menunggu ilham dan masa yang tepat untuk membeli emas. Jadi di sini saya kongsikan analisis pergerakan harga emas dan ramalan pergerakan harga emas. Mungkin ini dapat membantu anda untuk mengenalpasti masa terbaik untuk membeli emas!

Saya membuat keputusan berdasarkan hujah & fakta yang kukuh! Anda membuat keputusan berdasarkan spekulasi.. bila lagi nak buat keputusan membeli emas even bukti sudah ditunjukkan?

  1. Untuk tujuan ini saya telah merujuk kepada artikel daripada laman web www.usagold.com . Pemilik laman web ini ialah Michael J. Kosares.
  2. Beliau merupakan penulis buku The ABCs of Gold Investing: How to Protect and Build Your Wealth with Gold“.
  3. Bagi beliau, masa terbaik untuk membeli emas ialah daripada bulan Jun dan Julai. Anda boleh baca artikel berkenaan di http://www.usagold.com/analysis/doldrums-2008.html

Namun bagi saya pula masa terbaik ialah pada awal bulan Ogos (iaitu sekarang). Saya ada buat analisis saya yang tersendiri.

Mari kita lihat sejarah harga emas daripada tahun 2000 sehingga 2010.

Garisan merah menegak mewakili bulan Ogos
Garisan merah mendatar menunjukkan pergerakan harga daripada Ogos sehingga Disember.

Graf di bawah: Carta harga emas dari tahun 2001 sehingga 2010

Kenaikan sebanyak 26% dari Ogos - Dec 2009

Kenaikan harga sebanyak 22% daripada Ogos - Dec 2010

Daripada graf harga emas sepanjang 10 tahun ini, boleh dikatakan harga akan mula naik dari Ogos sehingga hujung tahun.

Jadi sekarang adalah masa terbaik untuk membeli emas.

Semoga anda kini mendapat ilham..

jika masih compius boleh untung ker simpan emas..abaikan artikel nie..simpan ler duit kertas banyak-banyak..he..heee

1 comment: